Tifoseria Laziale

یک هنرمند کسی است که یک اتاق تاریک را روشن می کند، از دید من هیچ تفاوتی بین پاس پله به کارلوس آلبرتو در فینال جام جهانی 1970 و یک شعر از رمبوی جوان نیست. در هر کدام از این مظاهر بشری زیبایی است که روح ما را لمس می کند و حس ابدیت را به ما می بخشد.


نمیدونم رئیس تا کی میخواد با برگ بدهی های گذشته بازی کنه! بازم مصاحبه کرده و گفته تابستون میخوام بدهی ها رو بدم و من لاتزیو رو از ورشکستگی نجات دادم و این حرفا! اینطور که بوش میاد میخواد زمینه سازی کنه که تابستون یکی از ستاره ها رو بفروشه یا بازم با یه سیاست بی تفاوت نه بفروشه و نه بخره! 

در جوابش باید بگم : رئیس متشکریم که تیم رو نجات دادی، حالا لطفا برو بذار یکی دیگه بیاد که بتونه ما رو به بالای جدول برسونه


پ.ن : اینم بگم که معلوم شده که 9 میلیون برای میلینکویچ ندادن بلکه 10 میلیون دادن و 2 میلیون هم امسال باید بدن! برای کیشنا هم که میگفتن 3 میلیون دادیم، الان میگن 6 میلیون! حالا اینکه اولش حقیقت بوده یا الان برای بستن دهن طرفدارها این رو میگن رو خدا میدونه!


+ یکی از معاون های لوتیتو که آب پاکی رو ریخته روی دستمون، گفته اگر قهرمان یورولیگ نشیم، برای پرداخت بدهی هامون تابستون حتما از بازیکن هامون خواهیم فروحت! چون علاوه بر 15 میلیون اقساط بدهی، 15 میلیون هم بحث دستمزدهای سالانه و سایر خرج های فصل رو داریم و لوتیتو توان پرداخت 30 میلیون یورو رو ندارن.

۹۴/۱۲/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
لاتزیاله Tifoseria Laziale

نظرات  (۱۷)

امیدوارم به هر قیمتی شده قهرمان یورولیگ بشیم,میخوام ببینم لوتیتو دیگه چه بهونه ای میتونه بیاره
پاسخ:
خیلی کار سختیه، لامصب امسال یورو لیگ شده چمپیونز لیگ! منچستر یونایتد، لیورپول، دورتموند و ...
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۲۰:۴۰ مهرداد لاتزیاله
بیشرف همیشه بهونه داره.
داداش تو تلگرام هوادارا هستی؟
پاسخ:
نه مهرداد چان، حال و حوصله تلگرام و این حرفا رو ندارم ...
تلگرام هوادارا رو میگی مهرداد جان ؟ :)

۱۲ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۴۷ مهرداد لاتزیاله
بله  متی.
از بدهی فعلی لاتزیو، 72 میلیون یوروش به جا مانده از زمان کرانیوتیه. ببینید چقدر بوده که بعد از 15 سال، تازه رسیده به 72 میلیون یورو.

امسال لوتیتو هیچ بازیکن اصلی رو نفروخت. تیم پارسال حفظ شد و حتی تقویت شد.

حسابهای مالی نشون میده که لوتیتو تا حالا حدود 50 میلیون یورو از جیب برای لاتزیو خرج کرده. گفته اگر مجبور بشه لاتزیو رو بفروشه، 50 میلیون یورو بازیکن میفروشه برای خودش.  بعد لاتزیو رو با قیمت 1 یورو به هر کس خواستار باشه واگذار میکنه به شرط اینکه خریدار توان پرداخت بدهی ها رو داشته باشه. یا اینکه خریداری پیدا بشه که حاضر باشه 50 میلیون به لوتیتو بده و بدهی های باشگاه رو هم بده. تاکنون مشتری پیدا نشده.

خلاصه لوتیتو نبود لاتزیو وضعیتی بهتر از پارما نداشت. همین حالا هم فروشنده ست. اما مشتری فقط تو این وبلاگه انگار. در دنیای واقع کسی نیست.

هر بلایی به سرمون میاد، شاهکارهای استاد پیولیه در درجه اول، بعدش نوبت لوتیتو و تاره میشه
پاسخ:
درباره جناب لوتیتو هم برام جالبه که چقدر میخواد با برگ برنده " من لاتزیو رو نجات دادم " بازی کنه، فقط کافیه لاتزیو رو با فیورنتینا یا ناپولی مقایسه کنیم، دلاواله ها یا دی لورنتیس چی بیشتر از لوتیتو دارن؟ آیا پول بیشتری دارن؟ مگه دی لورنتیس ناپولی رو از سری دی نیوورد سری آ ؟ اون زمان ما کجا بودیم؟ اون الان کجاست؟ مگه فیعورنتینا ورشکست نشده بود و سقوط کرده بود؟ الان اون ها کجا هستن و ما کجا هستیم!
جناب لوتیتو میتونه اعلام کنه چقدر بازیکن فروحته؟ به جای مجکوم کردن کرانیوتی بهتره این رو بفهمه که لاتزیو یه تیم سطح متوسط نیست، این باشگاه یه رئیس جاه طلب میخواد مثل کرانیوتی که جام ببره حتی اگر به قیمت ورشکستی بشه! 
تاره توجه داشته باش که لاتزیو رو با رم مقایسه نکردم.
بعد هم فروش باشگاه راه و رسم داره، باید دنبال مشتری بود، همونطور که سنسی با فروش رم نجاتش داد، شک نکن که چینی ها، آمریکایی ها و ... از خرید باشگاه بدشون نمیاد، همونطور که منچستر سیتی فروخته شد، همونطور که رم فروحته شد! ما میلان و اینتر نیستیم اما در سطح رم که هستیم، نه؟ 
این خزعبلات لوتیتو یه فرار به جلو هستن در مقابل جنبش "رها سازی لاتزیو" که طرفدارها راه انداخته بودن. فروش باشگاه با شرایطیه که باید دنبال مشتری بود، تعجب می کنم که چطور حرف های لوتیتو رو باور می کنید؛ اگر خیلی از فوتبال فراری بود چرا رفت سالریتانا رو گرفت؟ لوتیتو اعتبارش رو از لاتزیو داره و محاله به این سادگی ها دست از سر این تیم برداره.
ضمنا یه مسئله هم آقای لوتیتو یادش رفته اینکه اداره باشگاه با فروش بازیکن رو هرکسی میتونه انجام بده، اگر مدیر مدیر باشه باید بتونه درآمد زایی کنه، راهی که رئیس های باشگاه رم خوب بلدن. واقعا خجالت می کشم که این رو بگم که حسودیم میشه به رم، چرا؟ چون با مدیریت جدیدشون فرسنگ ها از ما جلو افتادن و ما در راه اشتباه داریم حرکت می کنیم.
و در آخر عزیزدل، پیولی یه آدمه یه مهره است میاد و میره همونطور که پاپادوپولو، مانچینی، رجا، دلیو روسی، پتکویچ و امثالهم اومدن و رفتن، اما لاتزیو هرگز مسیر صعودی نداشت دقیقا سینوسی بودیم، میدونی چرا؟ به خاطر ارکانی که ثابت بودن، مشکل شخص مربی نیس مشکل تفکریه که لوتیتو داره، تفکری که به درد تیمی میخوره که میخواد وسط جدول بمونه نه تیمی که میخواد پیشرفت کنه.

+ خجالت میکشم که لاتزیویی که زمانی اسمش در اروپا اعتبار داشت الان طرفدارش باید خوشحال باشه که در یک پنجره نقل و انتقالات بازیکن نفروخته! و این شرمندگی رو مدیون مستر لوتیتو هستیم.
خب میشه همینجا لینکشو بدی ؟
ممنون داداش
۱۳ اسفند ۹۴ ، ۰۸:۳۹ مهرداد لاتزیاله
لینک نیس.باید شمارتو داشنه باشیم تا ادت کنیم.
این ایدی تلگراممه.بیا اینجا شمارتو برام پیام کن تا ادبشی.
یا اگه میخوای تو آیدیتو بده.
Telegram.me/mlaziale
این ها که نوشتی که یک حساب و کتاب ساده ست. از سال 2010 تا الان لاتزیو 86 میلیون پاوند بازیکن خریده و 64 میلیون پاوند بازیکن فروخته (مرجع: ترنسفر مارکت) یعنی لوتیتو پولی به جیب نزده و حدود 22 میلیون پاوند هزینه کرده.
این عدد برای فیورنتیا 5 میلیونه و برای اینتر میلان 14 میلیون پاونده.

وضعیت تیمهای چپگرا (ناپولی و ریوما و ...) و هزینه هایی که انجام میدن کاملا با فلسفه تیمهای راستگرا فرق میکنه. ناپولی از منطقه جدایی طلب ایتالیا میاد و از نظر هزینه یه جورایی میشن بارسلونا ی ایتالیا. 
خوب این از مقایسه لاتزیو با ناپولی و فیورنتینا

دقیقا این که لاتزیو اسپانسر نداره و به هر قیمتی لباسش رو نمیفروشه، همه ش ناشی از فلسفه وجودی باشگاهه. یک تیم راستگرا. اتفاقا خیلی از لوتیتو راضی ام که برای درامدزایی پا روی فلسفه و ذات باشگاه نذاشته.

یک بازه ای کرانیوتی اومد و هزینه کرد، اما اون بازه چند ساله رو نمیشه نسخه کرد برای 116 سال ... و البته سرانجام کرانیوتی و هزینه کردش رو هم که دیدیم.
پاسخ:
لوتیتو سال 2004 تیم رو تحویل گرفته و در این مدت کم بازیکن نفروخته که من بهش نمی پردازم، همون آمار شما رو قبول می کنیم یعنی از سال 2010 مبلغ 22 میلیون بیشتر از فروشش خرید داشته، اما شما یه مسئله بزرگ رو فراموش کردی، 

در آمد لاتزیو از حق پخش تلویزیونی قبل از افزایش اخیر یعنی مربوط به فصل 12/13 میشه:
اول که 15.2 میلیون درآمد فیکس همه باشگاه هاست، 12.4 میلیون بابت تعداد هوادارها دریافت کردیم، 6.8 میلیون بابت عملکرد فصل پیش و 3 میلیون بابت عملکرد 5 سال اخیر و 4.7 بابت سابقه تیم که سرجمع میشه 42.2 میلیون یورو بابت یک فصل درآمد داشتیم
این در حالیه که هزینه های جاری هر فصل تیم که حدود 25 میلیون یورو هست رو اگر ازین مقدار کم کنیم سود خالص باشگاه میشه چیزی بیشتر از 17 میلیون یورو برای هر فصل
حالا اینطور که شما فرمودین جناب لوتیتو طی 6 فصل مبلغ 22 میلیون خرج کردن، به عبارت در این 6 سال ایشون حدود 102 میلیون یورو از باشگاه سود (توجه کن سود و نه درآمد)
حالا 22 میلیونش رو خرج بازیکن کرده میشه 80 میلیون یورو
این آقا از سال 2004 به صورت پلکانی اقساط رو میداده که از 6 میلیون شروع شده و الان شده 15 میلیون حالا اگر خیلی سخت گیرانه بگیم از سال 2010 تا الان نهایت 70 میلیون بدهی باشگاه رو داده
پس سرانگشتی معلوم میشه که 10 میلیون از باشگاه لاتزیو به جیبش رفته، من نمیگم نبره، ببره حقشه سرمایه گذاری کرده نوش جونش
اما طرفدارها رو خر فرض نکنه، لااقل بورس ایتالیا داره میگه لاتزیو شرکتی سودده است پس این شروور ها رو نگه که دارم از جیب میذارم و باشگاه رو با یک دلار میفروشم!

البته این ها قبل از افزایش درآمد ها هستن، فصل پیش 52 و این فصل بالای 60 درآمد داشتیم، اینم لینک توتواسپورت:
http://www.financialfairplay.co.uk/resources/2012%2010%2026%20Tuttosport%20article.pdf

جالبه که خودش هم در سال 2014 مصاحبه ای کرده بود به مناسبت دهمین سالگرد ریاستش بر لاتزیو و ازش پرسیده بودن که آتلکتیکومادرید هم شرایطی مثل لاتزیو داشت پس چرا الان اونا خوبن و به فینال اروپا میرن ولی ما سینوسی هستیم، جوابش این بود

. Firstly, Atletico Madrid has 180 million in income and 200 million of debt. Lazio only have 60 million of debt remaining to be paid to the authorities  In additions, Atletico players are the property of others, while Lazio players are Lazio players. We have no loans.

جالبه که بعد از دو سال میاد میگه بدهیمون شده 75 میلیون! 


فکر کنم به اندازه کافی جواب دادم، همین مقایسه لاتزیو و آتلتیکومادرید مقایسه دو نحوه مدیریت صحیح و ناصحیح رو نشون میده، یه مدیریت که ریسک کرد و جواب گرفت و داره تنه به تنه بارسا و رئال میزنه و یه مدیریت ترسو و شیاد که داره با دروغ هوادارها رو از آشوب برحذر میداره


+ ضمن اینکه ریوما چپگرا نیست، و اونا هم راستگرا هستن و از قضا بسیاری از فاشیست های راست طرفدارشون هستن، چپگراهای بزرگ ایتالیا لیورنو و ناپولی هستن. درین باره یه کتاب هست که قبلا خوندم، اگر پی دی اف ش رو پیدا کردم برات میذارم،  اما عجالتا فروش پیرهن هیچ ربطی به چپ و راست نداره، رئال مادرید، رم و خیلی تیم های دیگه هم راستگرا هستن اما درآمد دارن، چون اصول مدیریت و بازاریابی رو بلد هستن، چون بازارشون رو فراتر از مرزهاشون تعریف کردن. کاری که لوتیتو ازش عاجزه. 

به هر حال این بحث با این همه فکت که من دادم به نظرم کاملا مختومه است و به نظرم حرف اول و آخر رو هوادارهایی میزنن که حرف اولشون رفتن لوتیتوئه و حنبش معروف رهاسازی لاتزیو ئه

حتما خودت بهتر از من میدونی که طرفدارها به لوتیتو چه لقبی میدن : دزد آرزوها !
http://www.since1900.it/wp-content/uploads/2015/12/1393406048Ladro-di-sogni.jpg

به نظر منم این بحث مختومه ست، چون در بحث مغالطه میکنی ادمین جان!

- من نوشتم 22 میلیون پاوند، تو به یورو حساب میکنی. با محاسبات تو لوتیتو 10 میلیون یورو در 6 فصل سود داشته. اختلاف یورو و پاوند رو بیار تو محاسبات، لوتیتو اگر ضرر نکرده باشه، سر به سر کرده
- بالا گفتی چرا فیورنتینا خرج میکنه، برات نوشتم که فیورنتینا کمتر از لاتزیو خرج کرده. اگر اونا به نظرت بهترن، دلیلش مربی بهترشونه. که یهو بحث از فیورنتینا تبدیل شد به اتلتیکو مادرید!!!
- اگر فقط یک نفر، فقط یک نفر، بیاد بگه من طالب لاتزیو ام، آیا لوتیتو میتونه بگه من تیم رو به 1 یورو میفروشم اگر مشتری هست؟
- و کلی مغالطه دیگه ...
پاسخ:
واقعا حوصله ادامه بحث رو ندارم، فقط به این ارجاعت میدم که سهام لاتزیو همچنان سودآورده هرچند افت داشته، اما سودآوری داره، و "هیچ" احمقی حاضری نیس سهام بیش از 50 درصد سودآورش رو بفروشه مگر به قیمتش، پس خواهشا شعرهای لوتیتو که دقیقا یه فرار به جلو برای خرج نکردن هستن رو برای من نگو:

http://finance.yahoo.com/q?s=SSL.MI


باشگاه از سال 2010 تا الان فقط در سال 2013 ضرر داده، اما از بعد از فصل 2013-14 فقط و فقط و فقط سودآوری داشته، جالبه که از اون زمان پیولی سرمربی بوده!

شرکت سودآور ه، س و د آ و ر! یعنی اگر این سهام رو داشته باشی ارزش پولت بالا میره یعنی باشگاه زیان ده نیست، یعنی اگر قرار باشه لوتیتو از جیب بذار هر کسی به ارزش سهامش باید از جیب بذاره، والا اینا اصول ابتدایی اقتصاد هستن! دیگه در حیطه رشته من هستن اینا! 

ادمین جان، این هم درستی فکت هات:
http://www.totalsportek.com/money/italian-serie-a-wage-bill/

لاتزیو فقط سالی 55 میلیون یورو حقوق پرداخت میکنه به بازیکناش. 
از کجا هزینه های جاری باشگاه رو 25 میلیون یورو برآورد کردی؟


پاسخ:
معاون مالی باشگاه همین چند روز پیش در مصاحبه اش گفته بود 25 میلیون دستمزد بعلاوه 15 میلیون بدهی
این هم یک مرجع دیگه:
http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-united-blog/68/post/2558410/lazio-summer-could-lead-to-difficult-serie-a-season
۱۴ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۲ مهرداد لاتزیاله
ادمین.جریان این قطریه چیه؟ میخواد لاتزیو رو بخره؟

اسمش اینه Al Thani
پاسخ:
لوتیتو بفروش نیست، پول ، اعتبار و قدرتش رو مدیون لاتزیو است، حاضر نیس به هیچ قیمتی دست از سر این تیم برداره ...
تمیم بن حمد آل ثانی، همون مالک پی اس جی هست که گفته تو ایتالیا طرفدار لاتزیوست و باشگاه هم یک پیراهن براش هدیه فرستاده. همین! قرار نیست بخره لاتزیو رو
شعر رو تو گفتی ادمین. 
اول که فیورنتینا از وسط بحث تبدیل شد به اتلتیکو مادرید!
پاوند تبدیل شد به یورو
هزینه های جاری باشگاه هم از حدود 70 میلیون یورو تبدیل شد به 25 میلیون.
از همه مهمتر، ریوما هم شد راستگرا :))))))

نه داداش، اینکاره نیستی. 
لاتزیو طرفدار و مربی و بازیکن مشتی میخواد. شخصیتایی مثل جیوردانو، دی کانیو، سینیوری و دی آنجلیس. نه بزدلای چرندگویی مثل پیولی و طرافداراش.

موفق باشی :دی
پاسخ:
فیورنتینا رو من گفتم، آتلتیکو مادرید هم برای مصاحبه پیولی گفتم. 

رم هم راستگراست، جوون اگر کتاب خون بودی این حرف رو نمیزدی، یک کتاب سایمون مارتین نوشته: فوتبال و فاشیسم: بازی ملی تحت نظر موسولینی
برو مطالعه کن بعد بیاد اینجا شعر بگو!

هزینه جاری باشگاه رو هم در مصاحبه معاون مالی باشگاه همین چند روز پیش لالاتزیوسیامونوئی منتشر کرده بود که حوضله ندارم بگردم دنبالش خودت برو بخون و به صراحت گفته هزینه جاری باشگاه 25 میلیون یورو است.

درباره سهام و بورس هم که چیزی نگفتی، واقعا جالبه که سودآوری یه شرکت در بورس مشخصه بعد طرف بگه از جیب خرج می کنه.

لاتزیو هواداری میخواد که پشت تیمش باشه نه وقتی که تیم نتجیه میگیره فورتزا پیولی سر بده و وقتی میباره بشه بزدل و چرند گو!

ولی واقعا خندیدم گفتی رم چپگراست! یا چپ و راست رو تشخیص نمیدی یا نمیدونی کی به چیه! 

بعدم بله شما راست میگی من دیروز طرفدار باشگاه چون رنگ پیراهنش قشنگ بود و اصلا نمیدونم لاتزیو چی هست ، شما خوبی! اصلا شما کینالیا هستی ... :))

راستی دیدی 10 هفته پیاپی شانسی بردیم؟ ده برد پیاپی شانسی!!!!   =)))))))))))))
۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۴ لنگیر لاتزیو
اگه بگم رم عالی شده همه متهم میکنن رمی هستی بابا نتایجمون فاجعه س یه اروپا موندهذبا بودن دورتموند تاتنهام منچستر سویا لیورپول شانسمون کمه فاتحه 
پاسخ:
موافقم رم داره میترکونه. رمی چرا داداش. اونا ده برابر ما بازیکن دارن، یکی مثه لوتیتو رئیس باشگاهشون نیست که تیم رو تقویت نکنه! 
یه مثال ساده برات بزنم، خرید های نیم فصل دو تیم رو مقایسه کن:

لاتزیو : بیسواچ یه پیرمرد همیشه مصدوم که لیون از رفتنش جشن گرفت
رم : زوکانویچ بهترین دفاع سمپدوریا، فالکه بهترین بازیکن جنوا، الشعراوی که هر بازی داره براشون گل میزنه

ضمن اینکه در اول فصل هم صلاح ستاره فصل پیش فیورنتینا، ادین ژکو ، شزنی، دینیه، رودریگر رو خریدن! 

واقعا نباید انتظار داشته باشیم با این شرایط تا صد سال دیگه به رم برسیم. اونا ها دارن با سرعت نور پیش میرن و ما داریم در جا میزنیم. 

ببین اگر رئیس باشگاه پول خرج می کرد بازیکن خوب میگرفت به جای ماتری یه مهاجم ششدونگ میگرفت سرمربی لیپی رو میوورد آیا وضعمون این بود؟ 

طرفدارهای لاتزیو یه جنبش راه انداختن تحت عنوان "آزادسازی لاتزیو" و به لوتیتو لقب "دزد آرزوها" دادن. تیم شده یه تیم متوسط ...
۱۵ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۵۲ مهرداد لاتزیاله
اگه من جای لوتیتو بودم تمام مهاجمارو به غیر از کیتا میدادم بیلبائو و به جاش آدوریز رو میگرفتم.فردا بازی داریم آره؟
ممنون از اخبارا
پاسخ:
فکر کنم آدوریز دیگه خیلی سنش بالاست.

والا مهرداد جان دیگه نتایج تیم رمقی برای اخبار نمیذاره
راستش رو بخوای فقط منتظرم این فصل تموم شه بره، اصلا حال و حوصله ندارم
۱۵ اسفند ۹۴ ، ۲۳:۱۶ لنگیر لاتزیو
تورینو صفر لاتزیو صفر
پاسخ:
فکر کنم ببازیم، تورینو تیم خوبیه! و ما هم که کلا وا دادیم و لیگ رو به چپمون گرفتیم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی