Tifoseria Laziale

یک هنرمند کسی است که یک اتاق تاریک را روشن می کند، از دید من هیچ تفاوتی بین پاس پله به کارلوس آلبرتو در فینال جام جهانی 1970 و یک شعر از رمبوی جوان نیست. در هر کدام از این مظاهر بشری زیبایی است که روح ما را لمس می کند و حس ابدیت را به ما می بخشد.


۶۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۲:۵۶۳۱
مرداد

تصاویری که از رختکن تیم نمایش داده شده، نشون میده که شماره 6 از جنتیلتی گرفته شده و به مائوری برگردونده شده.


لاتزیاله Tifoseria Laziale
۲۲:۴۱۳۱
مرداد

اتمام بازی:

لاتزیو 2 - بولونیا 1


خب نیمه دوم رو مدیریت کردیم و اینم پایان بازی


/80/

کیتا و کاندروا امشب عالی بودند، اما ستاره زمین میرانته دروازبان بولونیا بوده! خیلی خوبه میرانته، کاش میخریدیمش با توجه به اینکه با ورشکست شدن پارما بازیکن آزاد بود.

راستی با این درخشش کیتا باز هم پیولی دنبال جیلاردینو میره؟


/75/

این تعویض رو درک نمیکنم : فیلیپه اندرسون به جای کاندروا

مائوری، موریسون و حتی بازیکن های تدافعی روی نیمکت هستند اما پیولی FA رو به بازی آورد، شاید میخواد در شرایط بازی قرار بگیره


/61/

دومین تعویض هم در هافبک: میلینکویچ به جای لولیچ

همه منتظر این هستن که کاپیتان مائوری باز هم به بازی بیاد.

پیولی در مصاحبه هفته پیشش گفته بود که مائوری شرایط بازی رو داره و از بازگشتش بسیار خوشحالم. هرچند کاپیتان اول تیم من بیلیا خواهد ماند و کاپیتان دوم کلوزه خواهد بود. پس مائوری در این فصل کاپیتان بدون بازوبند خواهد بود.


/51/

اولین تعویض پیولی عالی بود: کاتالدی به جای بیلیا به زمین اومد.

اینطوری بیلیای آماده تری رو چهارشنبه خواهیم دید. امیدوارم دی فری و کاندروا یا کیتا رو هم تغویض کنه


/46/

آغاز نیمه دوم بدون تعویض! نمیدونم پیولی داره چیکار میکنه! میخواد تیم رو خسته کنه؟ واقعا این بازی هیچ اهمیتی در مقابل بازی با لورکوزن نداره


پایان نیمه اول: لاتزیو 2 -  بولونیا 1 گلزنان لاتزیو: بیلیا و کیشنا


/42/

گل اول برای بولونیا : لاتزیو دو - بولونیا یک

این شما و این استاد بزرگ استفان رادو! دانلود گل بولونیا با حجم 2.5 مگ از لینک مستقیم


/22/

گل دو برای لاتزیو: لاتزیو دو - بولونیا صفر

گل توسط ریکاردو کیشنا روی ارسال بی نظیر از کاندروا از جناح چپ یک دریافت خوب از کیشنا و ضربه دقیق باز هم با پای چپ، اولین بازی اولین گل

دانلود گل دوم با حجم 3.2 مگابایت از لینک مستقیم


/16/

گل اول برای لاتزیو: حرکت نفوذی باستا از جناح راست، پاس در عرض، پاس رو به عقب از کیتا بالده، ضربه دقیق و استثنایی از کاپیتان بیلیا.

دانلود گل اول با حجم 3.7 مگا بایت از لینک مستقیم


/00/

ترکیب اولیه لاتزیو:

بریشا

باستا، دی فری، جنتیلتی، رادو

پارولو، بیلیا، لولیچ

کیشنا، کیتا، کاندروا

تصویر برگه خبرنگاران در ورزشگاه المپیکو


به محض اینکه ترکیب قطعی شد جایگزین خواهد شد.

اینطور که به نظر میرسه پیولی به باستا، مائوریسیو و فیلیپه اندرسون استراحت داده.


/00/

بعضی از رسانه ها خبر دادن که کونکو به جای باستا در ترکیب خواهد بود. باید صبر کرد و دید چه اتفاقی میوفته.

نیمکت نشینان: گوئرری، کونکو، مائوریسیو، هوئدت، پاتریک، برافهاید، موریسون، کاتالدی، میلینکویچ، اونازی، فیلیپه اندرسون و مائوری

کاپیتان در این بازی روی نیمکت خواهد بود، اما خبری از موریگا و اویکونومیدیس حتی روی نیمکت هم نیست!

درک نمیکنم چرا پیولی به یک استعداد بزرگ مثل کریس اویکونومیدیس هیچ شانسی نمیده


لاتزیاله Tifoseria Laziale
۲۲:۲۱۳۱
مرداد
اول :  عادت ندارم تک خبر رو در یک پست مستقل بذارم، اما این یکی رو استثنائن میذارم چون واقعا روح آدم رو شادمان می کنه!

والنسیا با پیشنهادی "14 میلیون یورویی" خواستار به خدمت گرفتن دی فری شد!

نمیدونم اینا چی فکر کردن! 14 میلیون پول بند کفش دی فری هم نمیشه، اما از این مسخره تر اینکه خودشون همین هفته پیش اوتامندی دفاعشون که 4 سال مسن تر از دی فری ه و از نظر بازی دقیقا چندین لِوِل پایین از جانشین به حق یاپ استم (دی فری) ه رو با مبلغ ناقابل 45 میلیون یورو به منچستر سیتی فروختن!
lین پیشنهاد به طور رسمی از والنسیا برای لوتیتو فرستاده شده! و شک نکنید که لوتیتو اون رو رد خواهد کرد، لوتیتو قبلا هم گفته بود که دی فری و فیلیپه اندرسون در بازار نخواهند بود.
ولی واقعا خنده داره، اوتامندی 45 میلیون یورو، دی فری 14 میلیون یورو!


دوم : یه چیزی بگم بخندیم! امروز در شروع سری آ، هلاس ورونا با 1927 بازی داشتن، که طبق معمول 1-1 شد! تمام بازیکن های دنیا رو بخرن باز هم همون *** هستن که بودن!
لاتزیاله Tifoseria Laziale
۲۲:۰۷۳۱
مرداد

ما همچنان لورکوزن رو رصد می کنیم.

امروز با هانوفر در زمین این تیم بازی داشتند که در یک بازی سخت موفق شدند یک بر صفر پیروز بشن.

لورکوزن چندان به بازیکن های اصلیش استراحت نداده بود. فقط بلعربی و پاپادوپولوس روی نیمکت بودند که به نظر میرسه دومی بعد از اشتباهاتش در بازی رفت مقدماتی چمپیونز لیگ روگر اشمیت ترجیح داده تغییراتی در دفاع تیمش به وجود بیاره.

تاکتیک همون تاکتیک بازی با لاتزیو بود. 4-2-3-1

دروازبان: برند لنو

مدافعین: هیلبرت، راملهو، تاه، وندل

هافبک ها: لارس بندر، کرامر

پشت مهاجم: چالهان اغلو، مهمدی، براندت

مهاجم: کیسلینگ

تعویض ها:

61 : بلعربی به جای براندت

74: رابی کروسه به جای  مهمدی

88 : پاپادوپولوس به جای چالهان اغلو


به نظر میرسه سیونگ هون مین این بازی رو به دلیل مصدومیت از دست داده و احتمالا در بازی برگشت هم مهمدی به جاش در ترکیب قرار خواهد گرفت (مهمدی به شدت بازیکن خطرناکیه)


لورکوزن رو به خوبی بازی اولشون در لیگ و بازی رفت مقدماتی چمپیونز لیگ ندیدم. یا از نظر روحی افت کرده بودند یا انرژیشون رو ذخیره کرده بودند برای بازی با ما.

لاتزیاله Tifoseria Laziale
۱۹:۱۴۳۰
مرداد

خب سری آ هم که داره شروع میشه و البته ما هنوز در جو مقدماتی چمپیونز لیگ هستیم. هفته اول باید با بولونیا در المپیکو بازی کنیم. ولی بی شک شما هم مثل من حواستون به بازی برگشت با لورکوزن در مقدماتی چمپیونز لیگه!

مهمترین نکته این بازی اینه که مربی بولونیا رو همه میشناسیم. یه لاتزیاله است دلیو روسی کسی که سال ها مربی خودمون بوده و الان روی نیمکت حریف میشینه. درسته بولونیا تازه به سری آ صعود کرده اما تیم خوبی دارن. در دفاع خیلی خوب هستن مخصوصا الان که میرانته دروازبان فصل پیش پارما رو خریدن، که اگر روزش باشه خیلی خوب کار می کنه، در هافبک هم ابراهیم امبایه و لورنزو کریستیگ که همه به عنوان ستاره های آکادمی اینتر میشناختنشون رو دارن در کنار زوکلینی که ترکیب خوبی هستند. اما در خط حمله که گرونترین خریدشون رو انجام دادن ماتیا دسترو رو دارند که به نظرم چون دیر به تیمشون ملحق شده بعید به نظر میرسه که دلیو روسی بهش میدون بده و احتمال میدم ذخیره به بازی بیاد. نکته مهم این بازی اینه که باید حواسمون به ضد حملات بولونیا باشه چون احتمالا برای یک بازی تدافعی به میدان میان. ضمن اینکه تمرکز بازیکن های ما هم عمدتا روی بازی با لورکوزنه، شاید تعجب کنید اما به نظر من یک مساوی هم از این بازی میتونه خوب باشه.

اما در ترکیب لاتزیو، باید ببینیم پیولی چقدر ریسک خواهد کرد و به چه بازیکنانی برای چهارشنبه استراحت خواهد داد.

درون دروازه طبق اخبار مارکتی هنوز شرایط بازی رو نداره و دنده اش همچنان ضرب دیده است. پس بریشا دروازبان تیم خواهد بود.

در خط دفاع در راست به عقیده من باستا رو بازی خواهد داد و کونکو باز هم ذخیره خواهد بود، اما در دفاع جپ رادو بازی خواهد کرد و برافهاید روی نیمکت خواهد بود.

در قلب دفاع مائوریسیو استراحت خواهد کرد و جنتیلتی و دی فری بازی خواهند کرد. احتمال تعویض مائوریسیو با دی فری در طول بازی خواهد بود.

در خط هافبک به نظر من بیلیا فیکس خواهد بود اما این احتمال وجود داره که اونازی جاش رو بگیره، در کنار اون پارولو و احتمالا لولیچ یا کاتالدی بازی خواهند کرد. هرچند شانس بازی میلینکویچ به جای پارولو هم خواهد بود.

در خط حمله هم اینطور که اخبار رسیده کاندروا استراحت خواهد کرد، کیشنا در کنار فیلیپه اندرسون پشت سر کیتا بالده بازی خواهند کرد. تکمیلی: البته در آخرین تمرین تیم کاندروا بازی کرده و انگار پیولی از حضور کیشنا در تمرینات به اندازه کافی راضی نبوده.

پس ترکیب احتمالی لاتزیو:

بریشا

رادو، جنتیلتی، دی فری، باستا

لولیچ، بیلیا، پارولو

فیلیپه اندرسون، کیتا، کاندروا


لاتزیاله Tifoseria Laziale
۱۸:۵۴۳۰
مرداد

دوستان چند روزی که نبودم حسابی خبر جمع شده روی هم، ضمن اینکه پیش بازی لاتزیو ، بولونیا رو هم امیدوارم وقتش بشه و بذارم. اما اخبار این چند روز:


- اولین خبر یک خبر خوشحال کننده: قرارداد مائوری امضا شد، یک ساله با 800 هزار یورو در سال دستمزد. این میزان دستمزد واقعا چیزی نیست اما بسته به عملکرد کاپیتان میتونه تا 1.3 میلیون افزایش پیدا کنه. هنوز معلوم نیست که تکلیف شماره 6 که به جنتیلتی رسیده و بازوبند کاپیتانی که به بیلیا رسیده چه خواهد شد!


- سیمونه کانوی ایجنت مائوری گفت: او پیشنهادهایی از آمریکا، قطر، ترکیه، هند و تیم هایی از سری آ داشت، ولی هرگز به اون ها پاسخی نداد چون امیدش رو برای بازگشت به لاتزیو از دست نداده بود. مائوری در بیانه خداحافظیش از باشگاه گفته بود این یک خداحافظیه که دوباره با یک سلام همراه خواهد بود! بدین ترتیب پیش بینیش درست از آب دراومد.


- به نظر میرسه مصدومیت کلوزه جدی است و این بازیکن به طور قطع دیدار با بولونیا ، برگشت با لورکوزن و هفته دوم با کیه وو رو از دست داده و احتمال داره 3 هفته دیگر به میادین برگرده.


- فیلیپ جورجویچ مهاجم دوم لاتزیو هم به دلیل مصدومیت احتمال زیادی داره که دیدارهای هفته بعد رو از دست بده، در صورت نبود کلوزه و جورجویچ به نظر میرسه تنها مهاجم تیم بالده کیتا خواهد بود.


- کیتا بالده علیرغم درخشش در مقابل لورکوزن همچنان در مسیر خروج از باشگاه قرار داره، این بازیکن خواستار نقشی پررنگ تر در تیمه و دوست داری جایی بازی کنه که هر هفته به عنوان بازیکن اصلی به زمین بره. ارزش این بازیکن در مرکاتو 15 میلیون یورو تخمین زده شده و باشگاه جنوا به شدت به این بازیکن لینک شده. باید دید آیا اون ها 15 میلیون یورو بابت این بازیکن پرداخت خواهند کرد یا کیتا موندنی خواهد شد


- طبق اخبار رسیده لاتزیو به زودی یه دفاع چپ از اینتر قرض خواهد گرفت، انتخاب اول لاتزیو ناگاتومو است و انتخاب دوم دی آمبروسیو! به نظر میرسه که اینتر دیگو پروتی رو از جنوا با مبلغی حدود 12 تا 15 میلیون یورو بعلاوه یکی از این دو دفاع کناری بگیره، و دیگری به طور قرضی به لاتزیو بپیونده، ضمن اینکه جنوا پول دریافتی بابت پروتی رو خرج خرید کیتا بالده خواهد کرد.


- طبق گزارش ال مسنجرو که چاپ رم هم هست، در صورت صعود لاتزیو به چمپیونز لیگ یک مهاجم به تیم اضافه خواهد شد، گزینه های لاتزیو: امانوئل آدبایور، فابیو بورینی، ماریو بالوتلی، بوراک ییلماز و آلساندرو ماتری هستند که هیچکدوم مهاجم تراز اول و درجه یکی محسوب نمیشوند.


- میلینکویچ در مصاحبه ای گفته خودش هم فکرش رو نمیکرده که پیولی در بازی حساس مقابل لورکوزن بهش میدون بده، میلینکویچ گفته: پوشیدن لباس لاتزیو در مقابل هوادارها، بودن در اینجا، شنیدن سرود چمپیونز لیگ، همه چیز فوق العاده بود. باور نکردی و غیر واقعی به نظر می رسید. پیولی در بازی مقابل لورکوزن در حالی به میلینکویچ میدون داد که کاتالدی رو روی نیمکت نشونده بود!


- شایعه شده بود که راول موریسون که در بازی برابر لورکوزن بازی نکرد درخواست جدایی از تیم رو داده، اما ایجنتش به شدت این شایعه رو تکذیب کرد و گفت راول در لاتزیو خواهد ماند.


- باز هم جوسازی علیه لاتزیو در رسانه های معلوم الحال ادامه داره، در بازی لاتزیو مقابل لورکوزن در حالی که وندل دفاع چپ لورکوزن خطاهای زیادی رو مرتکب شده هواداران به نشانه اعتراض و درخواست کارت قرمز این بازیکن رو "بو" کردند و این دستمایه ای شد تا این رسانه ها این اتفاق رو به نژادپرستی تعبیر کنند. حالا کمیته تحقیقات یوفا اعلام کرده که "هیچ نژاد پرستی ای در کار نبوده و طرفداران لاتزیو هیچگونه تخلفی نداشتند."


- رودی گارسیا سرمربی تیم 1927 خواستار رابطه ای دوستانه بین تیمش و لاتزیو شده، او گفته ما میتونیم با هم بازیکن رد و بدل کنیم یا بازی دوستانه برگزار کنیم. این صحبت ها در حالی مطرح شده که اولتراهای فاشیست تیم 1927 رومانیولی بازیکن سابق تیمشون که اعلام کرده لاتزیو رو بیشتر از تیمشون دوست داره و تهدید به مرگ کرده اند!


- ایجنت کیتا بالده اعلام کرده آینده موکلش نامعلومه، او گفته کیتا لاتزیو رو دوست داره ولی میخواد جایی باشه که بازی کنه، چون اون فقط 20 سالشه. او همچنین گفته ما قبل از بازی با لورکوزن درخواست قطعی جدایی رو داده بودیم اما این بازی نظرمون رو تغییر داده. اکنون کیتا میتونه به موندن در المپیکو هم فکر کنه. هرچند همچنان اون درخواست بیشتر بازی کردن رو داره.


- توتومرکاتو گزارش داده کار انتقال بالوتلی به لاتزیو تقریبا نهایی شده، لاتزیو با لیورپول همینطور با بالوتلی به توافق رسیده و این بازیکن در صورت صعود لاتزیو به چمپیونز لیگ به مدت یک فصل قرضی به لاتزیو خواهد پیوست.


- دیدار هفته اول لاتزیو در مقابل بولونیا رو جیانلوکا روکی سوت خواهد زد.


- دی فری که در دیدار مقابل لورکوزن به دلیل مصدومیت زمین بازی رو ترک کرد مشکلی برای همراهی لاتزیو در دیدارهای هفته بعد نخواهد داشت. هرچند این امکان وجود داره که پیولی از وی در مقابل بولونیا استفاده نکنه.


- کوروا نورد: مقابل بولونیا ما می آییم اما بیرون ورزشگاه اعتراض مسالمت آمیز خواهیم داشت. این اعتراضات به دلیل افزایش تدابیر امنیتی در ورزشگاه المپیکو بوده است که شامل افزایش حصارها و کاهش ظرفیت کوروا ها (هم نورد و هم سود) میشه. دلیل این افزایش تدابیر امنیتی در ورزشگاه المپیکو بی اخلاقی های طرفداران 1927 در توهین به مادر هوادار درگذشته ناپولی و اغتشاشات نژاد پرستانه کوروا سود ذکر شده.


لاتزیاله Tifoseria Laziale
۱۱:۱۶۲۹
مرداد

خب دوستان من از ماموریت کاری برگشتم، و چه شب خوبی داشتیم ما لاتزیاله ها


اول اینکه همونطور که در این پست لورکوزن رو تحلیل کرده بودم دقیقا با ترکیبی مشابه و تاکتیکی مشابه وارد شدند.

گفته بودم که عمق دفاع لورکوزن آسیب پذیره

گفته بودم که خطاهای زیادی رو مرتکب میشن

گفته بودم که با بستن کیسلینگ در توپ اول و مهار چالهان اغلو در توپ دوم میشه تیمشون رو در حمله کنترل کرد.

و خوشبختانه همه این ها به گوش پیولی رسیده بود

به جای بازی معمول لاتزیو از جناحین در این بازی از عمق دفاع لورکوزن حرکت کردیم و بسیار خطرناک بودیم.

مائوریسیو به نظر من در حد یک ستاره بود، درسته که بازی فوق العاده ای نیست اما با 120% توانش باز می کنه، یک جنگنده واقعیه که روحیه اش و تلاشش ستودنیه. برای هر توپی که سمتش میومد یک کاری می کرد حالا ممکن بود سوتی هم بده اما به شدت می جنگید.

کیتا هم که من قبلتر بارها در همین پست های پیش گفته بودم که فروختنش حماقته چون یکی از بزرگترین استعدادهای حال حاضر اروپاست. یاد و خاطره کیتای دو فصل پیش رو زنده کرد.

فیلیپه اندرسون درسته که دریبل هاش نگرفتن اما انصافا با غیرت بازی کرد، دوندگیش خارق العاده بود. ضمنا دو پاس تک به تک داد یکی به کیتا و یکی به کلوزه که نشون دهنده هوش بالاش هستن. جای نگرانی نداره به زودی بهتر از اندرسون سال پیش میشه.

تنها جای نگرانی بازی نه چندان خوب ایتالیایی های تیم بود پارولو و کاندروا اصلا نشانی از دو بازیکنی که میشناختیم نداشتن. امیدوارم زمان زیادی نبره تا فرم قبلشون رو پیدا کنن.

سمت راست باستا در دفاع و حمله استثنایی بود، سمت چپ همونطور که قبلا بار ها در آنالیز گفته بودم اتوبان بود باز هم، لولیچ دفاع چپ نیست و در بازی بعدی که احتمالا رادو در اون پست بازی خواهد کرد باید ببینیم چیکار می کنه.

تلاش و جنگندگی بیلیا به نظرم خبر از این میداد که دوست داره لاتزیو به چمپیونز لیگ بره و همینجا بمونه (راستی داور چطور به آرنجی که کیسلینگ به صورت بیلیا زد فقط یک کارت زرد داد؟)

اونازی هم باز هم مثل همیشه در قطع ارتباط عالی بود اما در شروع نقشه تهاجمی ضعف داشت. دی فری که همیشه عالیه

به میدون آوردن میلینکویچ نکته تاریک پیولی در این بازی بود؛ یک جوان 19 ساله رو نباید برای اولین بازیش در این میدون بازی میداد، نمیدونم چی فکر کرده بود با این تعویض!


راستی کاپیتان مائوری خوش قدم بود، برگشتش مصادف شد با این برد!

لاتزیاله Tifoseria Laziale
۲۲:۴۲۲۵
مرداد

- جورجویچ به احتمال فراوان بازی با لورکوزن رو از دست داده.


- دو دنده ی پایین مارکتی دچار شکستگی خفیف شدن و حضورش در دیدار با لورکوزن نامشخصه. دکتر بیانکینی اعلام کرد که مارکتی امروز رو هم استراحت خواهد کرد.


- کاتالدی هم به احتمال زیاد به بازی با لورکوزن نخواهد رسید.


- رادو به دلیل محرومیت در بازی با لورکوزن غایب خواهد بود.


- مصدومیت کلوزه شدید نیست و احتمالا بی مشکل بتونه به بازی سه شنبه برسه.

لاتزیاله Tifoseria Laziale
۱۴:۰۷۲۵
مرداد

سه شنبه ساعت 23:15 چشم همگی به صفحات تلویزیون و مانتیور خیره میشه، بازی رفت لاتزیو و لورکوزن در مرحله مقدماتی چمپیونز لیگ، این دیدار طبق اعلام برنامه شبکه ورزش قراره از این شبکه به طور زنده پخش بشه.

اما از بد حادثه برای من یک ماموریت کاری فوری پیش اومده که سه شنبه رو خونه نیستم، اما اقدامات لازم رو انجام دادم از ترس اینکه مبادا هتل گیرنده دیجیتال نداشته باشه یک گیرنده دیجیتال یو اس بی گرفتم که به همراه لپ تاپم ببرم و بازی رو بتونم دنبال کنم! خلاصه با تجهیزات کامل میرم که این فرصت رو از دست ندم.

امیدوارم شما بتونید بازی رو در کانون گرم خانواده هاتون ببینید و مثل من استرس های احتمالی نگرفتن کانال رو نداشته باشید. اما عجالتا اینجا اعلام می کنم که از دوشنبه ظهر تا احتمالا پنجشنبه صبح در خدمتتون نخواهم بود، اما شما عرصه رو خالی نکنید، پیام بذارید و تجربیات و حال و هواتون رو بعد از بازی بگید.

به امید پیروزی، گل نخوردن و راحت کردن بازی برگشت

لاتزیاله Tifoseria Laziale
۲۳:۴۲۲۴
مرداد

لورکوزن در هفته اول بوندس لیگا به مصاف هوفنهایم رفت، که 2 بر 1 در این بازی پیروز شد.

ترکیب لورکوزن : 1-3-2-4

دروازبان: لنو

دفاع راست: هیلبرت

دفاع چپ : وندل

مدافعین مرکزی: پاپادوپولوس، تاه

هافبک های مرکزی: کرامر و بندر

وینگر راست: سیونگ هون مین

وینگر چپ: کریم بلعربی

پشت مهاجم: هاکان چالهان اغلو

مهاجم مرکزی: استفان کیسلینگ

تعویضی ها: ادمیر مهمدی، جولین براندت، راملهو


گلزنان لورکوزن: کیسلینگ و براندت


تحلیل بازی:

این بازی به خوبی آسیب پذیری و شکنندگی لورکوزن رو نشون داد، هوفنهایم که بدون فرمینیو تیم سال گذشته نیست لورکوزن رو دچار مشکل کرد، دقیقه 5 مرکز خط دفاعی لورکوزن همونطور که قبلتر هم گفته بودم نشون داد که تا چه میزان آسیب پذیره، یه پاس عمقی زمینه ساز گل هوفنهایم شد. بی شک اگر کیتا به جورجویچ و کلوزه ارجحیت داده بشه خیلی باعث دردسر لورکوزن از همین ناحیه خواهد شد.

اما لورکوزن تلاشش رو برای برگشتن به بازی کرد و موفق هم بود، جالبه که اکثریت توپ هایی که لورکوزن تونست خطر آفرین بشن کارهای ترکیبی از سمت چپ دفاعی هوفنهایم بود، با توجه به آسیب پذیری سمت چپ تدافعی ما این حرکت های لورکوزن زنگ خطر رو برامون به صدا در میارن.

گل اول لورکوزن توسط کیسلینگ روی ریباند و به سبک گل های کلوزه به ثمر رسید، و گل دوم هم روی یک ضد حمله و با حرکات انفرادی و انفجاری ادمیر مهمدی و پاس عالیش برای براندت به ثمر رسید. مهمدی از وسط زمین تا پشت محوطه جریمه هوفنهایم حرکت کرد و تکنیک و سرعتش رو به رخ کشید.

اما تحلیل های آماری نشون میده که لورکوزن تیم ترسناک یا شگفت انگیری نیست.

لورکوزن در این بازی سبکی از بازی رو به نمایش گذاشت که کاملا مقتصدانه بود، اون ها فقط 293 پاس به هم دادند که اصلا با اصول فوتبال مالکانه سنخیت نداره، اما جالبه بدونید که ازین میزان 183 پاس یعنی 63 درصد در یک سوم تهاجمیشون بوده! بیشترین میزان پاس بین دو بازیکن لورکوزن بین لنو (دروازبان) و کیسلینگ (مهاجم نوک) این تیم انجام شده بعد از اون هم پاس های هیلبرت (دفاع راست) برای کیسلینگ بوده! این بدین معناست که اونها علاقه زیادی به بازی مستقیم دارند، ارسال توپ از دروازبان و دفاعشون برای مهاجم نوکشون. پس این حربه در صورت بازی دادن به مائوریسیو که در زدن توپ های بلند تخصص داره و یارگیریش با کیسلینگ خنثی میشه.

تحلیل دیگه نشون میده که بیشترین پاس هایی که مبدا اونها کیسلینگ بوده به هاکان چالهان اغلو داده شده اند، این بدین معناست که در فاز تهاجمی اون ها بعد از رسوندن توپ به خط حمله اون رو در اختیار چالهان اغلو میذارن تا برنامه ریزی حملاتشون رو شکل بده. پس از اون همین بازیکن توپ رو به یکی از وینگرهای راست و چپش میده و اون ها موج اول حمله را راه میندازن. که این استراتژی با نزدیک بازی کردن اونازی به چالهان اغلو میتونه از بین بره و حمله لورکوزن عقیم بمونه.

در این تصویر گراف حرکات تهاجمی لورکوزن رو می بینیم. چنان که معلومه اون ها علاقه من هستند که بازی رو در جناحین دنبال کنند، برای بازی در مرکز اون ها یا اصلا تلاش نمی کنند یا وقتی تلاش می کنند بی ثمره! (فلش آبی: پاس صحیح  فلش قرمز: پاس غلط)





اما در فاز تدافعی باید ذکر کنیم که لورکوزن علاوه بر ایراد اصلیش که گفتیم آسیب پذیری در عمق دفاعه، در سمت چپ دفاعش یعنی جایی که وندل بازی میکنه هم میتونه آسیب پذیر باشه، وندل در این بازی سه خطا در یک سوم زمین خودشون انجام داد که در صورتی که فیلیپه اندرسون جاش رو با کاندروا تغییر بده، با توجه به اینکه تکنیک و سرعت بالایی داره میتونه ضربات ایستگاهی و حتی پنالتی از این بازیکن بگیره. از طرفی جا به جایی کاندروا و اندرسون این امکان رو فراهم می کنه که بتونیم به عمق دفاع لورکوزن بزنیم و کارشون رو از همونجا تموم کنیم. از طرفی لورکوزنی ها در فاز تدافعی روی توپ های هوایی قوی و بی نقص هستند و امیدوارم در صورت عقب افتادن رو به بازی با توپ های بلند نیاریم چون این توپ ها رو دفاع های لورکوزن امون نمیدن.

در مجموع طی تحلیل این بازی لورکوزن رو تیمی دیدم که اگر اشتباهات فردیمون رو کمتر کنیم و در سطح نیمه دوم فصل گذشته هماهنگ و منسجم بازی کنیم میتونیم بی اونکه به زحمت بیوفتیم از سدشون رد شیم و گام به لیگ قهرمانان اروپا بذاریم.
لاتزیاله Tifoseria Laziale