Tifoseria Laziale

یک هنرمند کسی است که یک اتاق تاریک را روشن می کند، از دید من هیچ تفاوتی بین پاس پله به کارلوس آلبرتو در فینال جام جهانی 1970 و یک شعر از رمبوی جوان نیست. در هر کدام از این مظاهر بشری زیبایی است که روح ما را لمس می کند و حس ابدیت را به ما می بخشد.


عدالت یوفا : رذالت اخلاقی

دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ

چند سال پیش وقتی در گیر و دار حملات جلاد های اسرائیلی به فلسطینی ها تماشاگرهای لاتزیویی با بنرهایی در حمایت از مردم فلسطین و آزاد سازی فلسطین و غزه به ورزشگاه اومدن از سوی یوفا به دلیل "دخالت دادن امور سیاسی در ورزش" با جریمه هایی رو به رو شدند، اما این بار طرفداران تیمی اسرائیلی با بنرهایی خواستار عدم کمک به پناهندگان سوری شدند، حالا باید دید که آیا یوفا اون ها رو هم جریمه خواهد کرد؟ من که مطمئنم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد! این برخورد دوگانه یوفا امری عجیب نیست چون هر کسی میدونه یوفا و فیفا چه میزان با سرمایه داری جهانی هم کاسه هستند و البته در راستای نابودی فوتبال و تبدیلش از یک ورزش به یک تجارت (صنعت) از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.




۹۴/۰۶/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
لاتزیاله Tifoseria Laziale

نظرات  (۲)

درود
این بحثش پیچیدس آخه
دولت سوریه یا فلسطین و اسرائیل دارن شیطونی میکنن و چوبش رو مردمشون میخورن
اگه دولت سوریه اندکی دلش به حال مردمش میسوزه میتونه قضیه رو جمع کنه ولی خوب ... یه هم پیمان پولدار !؟! داره که بخاطر این کارا بهش پول میده ...
پاسخ:
ببین ما هیچ کاری به مسئله سیاسیش نداریم. اصلا بحث سیاسی و ریشه یابی و اینا رو ولش کن، مسئله ساده تر از این حرف هاست:

1. تعدادی مردم آواره هستن و فکر می کنم کمک کردن به اون ها کوچکترین کار ممکنه.

2. از اون طرف یک سری آدم مسلح (ارتش اسرائیل) داره یه سری آدم که سلاحشون سنگه رو میکشه (حالا چه باگناه چه بی گناه) حمایت از مردمی که در این جنگ نابرابر کشته میشن هم کوچکترین کار ممکنه! یادمون نره هیچکس حق نداره کسی رو بدون محاکمه بکشه.

پس بحث پیجیده نیست اصلا! چون ما از دید انسانی به قضیه نگاه می کنیم و نه سیاسی
آخه بحث واقعا پیچیدس :))
سوریه و فلسطین زورشون نمیرسه برن توی خاک اسرائیل و جنگ رو ادامه بدن , از طرفی علاقمند به ادامه جنگ هم هستند , از اون طرف دیگه اصلا هم دستشو خاکی نیست , البته بهت بیچاره های سوریه متفاوت هست .
کلا واقعا بحث پیچیده ای هست چون من به فرض مثال فکر میکنیم مردم فلسیطن مردم خیلی بدبختی هستند ولی کافیه یه ویدئو از لب ساحل فلسطین ببینیم و ... 
اصلا حرفتو قبول ندارم که سنگ و این حرفا , اینا رو فقط حرف صدا و سیمای ایرانه 
اسرائیلی ها پدرسوخته روزگارن ولی...
سوریه و فلسطین شیطنت میکنن ولی اسرائیل یه مکانیسم دفاعی قوی داره که شما اگه یه موشک سمتش پرتاب کنی تا حدودی منحرفش میکنه جهتش رو ... در عوض پاسخ هم میدن
به دولت سوریه دلش به حال مردم نمیسوزه متاسفانه 
خود ارتش سوریه تا چند وقت پیش حکومت نظامی اعلام کرده بود چون دیگه دولت مقبولیت لازم رو نداره  و کلی آدم تا حالا کشته چون حاضر نیست  مثل تونس حکومت رو وا بده از اون طرف باید ایران رو راضی نگه داره چون کلی پول دریافت میکنه... خدایش بحثش پیچیدس :))
متاسفانه دارن چوب خودخواهی دولت خودشونو میخورن
من دوست دارم هاا :)))
پاسخ:
بحث من هیچ ربطی به صدا و سیمای ایران نداره، شما سایر رسانه های بی طرف دنیا رو دنبال کنی متوجه میشی.
اینکه صدا و سیمای ایران اخبار منحرف و نادرست پوشش میده دلیل نمیشه که ما چشممون رو روی واقعیتی مثل فلسطین ببندیم.
اینکه ایران با گروه های تندرویی مثل حزب الله لبنان یا حماس همکاری میکنه و به اسرائیل نیش میزنه دلیل نمیشه که جنایت ها و خونریزی های جلادانه اسرائیل توجیح بشن. این رو دیگه هر انسان آزاده ای در دنیا مبنا قرار میده که تروریسم دولتی اسرائیل بنیادی ترین نمونه تروریسمه.

در جریانی مثل غزه موشک و سیستم دفاع موشکی نبود، هواپیماهایی بودند که بر سر مناطق مسکونی بمب می انداختن، این با هیچ معیاری از انسانیت قابل توجیح نیست.

درباره حکومت بشار اسد، گیریم حکومتش غیر دموکراتیک باشه که اتفاقا هم هست (البته نه به اندازه عربستان، جون لااقل سوریه انتخابات نمادین برگزار میکنه اما عربستان همون رو هم نداره! در عوض سوریه دشمن آمریکاست و عربستان نوکرش ) اما این دلیل نمیشه که مردمی که کشورشون درگیر یه جنگه و مکانی برای زیستن ندارند رو تنها بذارید و بگید برگردین همونجا که بودین. کاری که هواداران این تیم انجام دادن.

من باز هم تاکید می کنم این به هیچ عنوان یه بحث سیاسی نیست که بخوایم پیچیده اش کنیم. انسان های شرافتمندی که جنگ آواره اشون کرده و نیاز به کمک دارند رو نباید تنها گذاشت. همونطور که نباید مردم فلسطین که زیر موشک ها و بمب های اسرائیل یا حتی ازون بدتر زیر بولدوزرهای اسرائیل هستند رو نباید تنها گذاشت.
کشتن 2200 نفر شهروند عادی (بدون هیچ سلاحی حتی سنگ) که 500 نفرشون کودک بودند ظرف یک ماه اون هم توسط توپ ها و هواپیماهای جنگی، هیچگونه پیچیدگی ای نداره که نیاز به فکر کردن داشته باشه!

ببین این سایت ها رو
یکیشون که از اقدامات اسرائیل در غزه با عنوان کشتار massacre یاد می کنه؛ اتفاقی که بار حقوقی سنگینی داره و معادل نسل کشی حتی میتونه تعبیر بشه:
http://mondoweiss.net/2015/06/anniversary-massacre-activists
و این یکی هم خیلی خوب اقدامات حنایات آمیز غزه رو توضیح داده:
http://imeu.org/article/50-days-of-death-destruction-israels-operation-protective-edge

هیچ کدوم از این ها مرتبط با صدا و سیمای ایران نیستن، گروه های غیر انتفاعی حقوق بشر یا موسسه های مطالعاتی هستن که روی این مسائل کار می کنند. هزاران هزار سایت مشابه یا فیلم مستند درین باره میتونم بهت معرفی کنم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی