Tifoseria Laziale

یک هنرمند کسی است که یک اتاق تاریک را روشن می کند، از دید من هیچ تفاوتی بین پاس پله به کارلوس آلبرتو در فینال جام جهانی 1970 و یک شعر از رمبوی جوان نیست. در هر کدام از این مظاهر بشری زیبایی است که روح ما را لمس می کند و حس ابدیت را به ما می بخشد.


نگاهی به دربی های جنجالی

جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۶ ب.ظ

اول:

21 نوامبر 2001

این بازی رو لاتزیو در نهایت 4 بر 1 باخت با دو گل از مونتلا و دو گل از دلوکیو، تیم اریکسون از یک ترکیب فوق العاده سود می برد، اسامی این بازیکن ها رو نگاه کنید: نستا، میهایلویچ ورون، ندود، سالاس، بوکسیچ، سیمئونه

اما حکایت ما از این بازی از مانچینی که هرگز به بازی اومد نیست بلکه از اسم آخریه، دیگو ال چولو سیمئونه، او در درگیری با زاگو بازیکن ریوما بود اما جالب اینجاست که این بار چولو قربانی بود. زاگو بازیکن کفتارها به سیمئونه آب دهان پرتاب کرد، اتفاقی که از دید داور دور موند اما از دید تصاویر تلویزیونی نه،  جالب اینجاست که پس از عذرخواهی زاگو، فدراسیون فوتبال ایتالیا فقط 3 هفته اون رو محروم کرد، مجازاتی که اصلا کافی نبود.

ولی بالاخره زاگو مجازات شد، وقتی که در یک رستوران در پایتخت لاتزیاله ها او رو شناسایی کردن حسابی از خجالتش در اومدن، این لاتزیاله بعدا چند ماهی رو در زندان بودن اما دل بیانکوچلستی رو خنک کردن.

(شخصا بعد از این بازی فرداش رو نرفتم مدرسه!)


دوم:

این برد ریوما بی جواب نموند و در 25 مارچ 2000 این لاتزیو بود که در بازی برگشت همون فصل پیروز شد. فصلی که در نهایت لاتزیو قهرمان سری آ شد.

البته نمیشه از دربی دلاکاپیتاله حرف زد و یادی از پسر آرژانتینی محبوب ریورپلاته نکرد. در همین بازی که بیش از 3 امتیاز ارزش داشت، با سوت شروع بازی مونتلا یک گل برای حریف زد اما دو گل پیاپی ورون و ندود کار حریف رو ساخت. البته نکته ای که ما در این بازی دنبالش بودیم درگیری شدید آلمیدا و دلوکیو است، درگیری که منجر به اخراج هر دو شد. گفته میشه که آلمیدا به دلوکیو گفته بود "جوجه یک روزه استخوانی از سر رام برو کنار" تیکه کلامی که بین لاتزیاله ها اون روزها بسیار معروف شده بود.



سوم:

در 15 ژانویه 1989 لاتزیو یک بر صفر با گل دی کانیو موفق به شکست ریوما شد، حالا سرنوشت دوباره دی کانیو رو به لاتزیو آورده بود، باز هم دربی در ژانویه بود اما این بار 6 ژانویه 2005 . در فصلی که لاتزیو اوضاع خوبی نداشت جوزپه پاپادوپولو جانشین دومنیکو کازو روی نیمکت شده بود. لاتزیو از چهار بازی قبل فقط یک تساوی داشت و لاتزیاله بسیار نگران این بازی بودن. گفته میشه در رختکن کاپیتان دی کانیو از بازیکن ها خواسته بود با جسم، قلب و روحشون بازی کنند. بازی وقتی شروع شد حروم زاده های رمی در کورواسود با فحاشی و غوغاسازی و تحقیر برای نتایج ضعیف لاتزیو اعصاب بازیکنان را به شدت به هم ریخته بودند. اما این وضع فقط 30 دقیقه دوام آورد و گل دی کانیو با دو گل دیگه روکی و آپارسیدو سزار رودریگوئز بازی رو 3 بر 1 به سود لاتزیو رقم زد. وقتی که دی کانیو از زمین بیرون می رفت در حالی که شادی می کرد و اسباب غم و غصه طوطی رو فراهم آورده بود دستاش رو به شکل عقاب پیروز بالا برد. وقتی که فحاشی های ریومایی ها شدت گرفت با دستش عدد 3 رو به نشان تعداد گل های خورده اون ها نشون داد.




چهارم:

یازده آپریل 2009

در 5 دقیقه اول لاتزیو دو گل زد توسط پاندف و زاراته، اما دقیقه 10 ریوما توسط مکسس یکی از گل ها رو جبران کرد. و سه گل دقیقه پایانی از دو تیم بازی رو لاتزیو 4 بر 2 پیروز شد، اما درگیری که مد نظر ماست بین پانوچی، ماتوزالم، مکسس، طوطی، کولارف و رادو رخ داد، یک دعوای حسابی که باعث شد دلیوروسی برای مهار ماتوزالم به درون زمین بیاد، اتفاقی که اگر نمیوفتاد باید کتلت شده ی طوطی رو از لای استوک های ماتوزالم جمع می کردن. نکته جالب اینجاست که این درگیری ها به همینجا ختم نشد و پس از پایان بازی اسپالتی با ایگلی تاره در راهرو رختکن یک درگیری لفظی شدید داشتن.



پنجم:

در آپریل 2010 بازی پر تنشی بر گزار شد، درگیری بین رادو و سیمونه پروتا، درگیری بین طویو و لدسما، اما نکته بازی حرکت زشت طوطی با دست به نیمکت لاتزیو بود، حرکتی که ادی ریا بعد از بازی گفت او مستحق 10 بازی جریمه است اما نکته جالب اینجاست که او هرگز بابت این حرکت جریمه نشد! (عده ای گفتن که او اشاره کرده که امیدواره لاتزیو به سری بی سقوط کنه چون اون زمان لاتزیو اوضاع مناسبی در سری آ نداشت و عده ای هم گفتن که دست او اشاره به مرگ لاتزیاله ها بوده!)

جالب اینجاست که خوزه مورینیو گفت من واقعا از حضور در ایتالیا متعجب شدم، اون حرکت طوطی در دربی فقط 20 هزار یورو جریمه شد و هیچ بازی ای او محروم نشد! این واقعا عجیبه


ششم:

در آپریل 2016 در دربی پریماورا وقتی صدیق با آرنج به صورت ماتیا مدافع لاتزیو زد مستقیما کارت قرمز گرفت اما او حاضر به ترکیب زمین نشد و درگیری ها بالا گرفت. این آموزش دربی به جوانانه!



_______________________________________

مژده: لاتزیاله از تلگرام هم قابل دسترس شد: آدرس کانال تلگرامی لاتزیاله:      https://telegram.me/lazialeblog
۹۵/۰۹/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
لاتزیاله Tifoseria Laziale

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی